Поводом одржаног семинара Капиларне реформе и нова култура учења, Зоран Хамовић испред Библиотеке плус, говорио је за дневни лист Данас о пројекту Интернест. Интервју преносимо у целости. 

Интернест је пројекат који у протеклих седам година реализује Удружење Библиотека плус, а који подстиче преображај школске библиотеке у инфотеку и својим програмима унапређује медијску културу у средњим школама у Србији, стварајући услове за развој друштва знања.

– Интернест је пројекат трансформације школских библиотека у информативне центре и креативне просторе. Мултимедијално проширивање књига и рада на облицима медијске културе, управо је оно што недостаје нашем курикулуму. На овај начин, ђаци и професори не само да имају начина да се упознају са медијима, већ и користе медије као стваралачки потенцијал – каже за Данас Зоран Хамовић, аутор пројекта Интернест и додаје да тај креативни амбијент за ваннаставне активности мотивише самостална истраживања, подстиче повезивање талентованих ученика, предавача из школе и стручњака ван ње.

Према његовим речима, на годишњем нивоу пројекат се реализује конкурсима на којима учествују тимови средњих школа. Њихов пројектни задатак се заснива на мултимедијалном проширивању штампаних књига, а пројектни тимови представљају своје радове у категоријама: интернет презентација, интерактивни квиз, стрип/графички наратив, ПР кампања, едукативна компјутерска игра, кратки филм, сценски спектакл, звучна књига/радио драма и нове медијске форме. Ове године је потврђено учешће у пројекту 22 школе из Београда и Србије.

– Медијска повезаност је само основни потенцијал, а сврха је развијање комуникација која су шире од града или школе у којима се наши пројектни тимови налазе. Први пут ми ђаке стављамо пред један задатак, а то је преузимање одговорности за своје идеје. То значи да се они уче како да пласирају своје идеје, како да их материјализују, односно како да трагају за средствима и партнерима – објашњава Хамовић.

Након предавања у школама и тематским радионицама, које омогућавају припрему из области медијске писмености, и посета ученика медијским кућама, пројектни тимови биће представљени на завршној манифестацији – Четвртом фестивалу креативности, 24. и 25. маја. Најбољи пројектни тимови по оцени стручног жирија биће награђени, а прва награда је студијско путовање у неку од земаља Европске уније.

У обликовање и реализацију програма укључени су професори Филолошког, Филозофског, Факултета политичких наука Београдског универзитета, Универзитета уметности, Факултета за медије и комуникације, као и професори средњих школа, стручњаци из Института за педагошка истраживања, Центра за образовне политике, Народне библиотеке Србије, Независног удружења новинара Србије и професионалци из области медија и културе.