Примери добре праксе

Представљамо неке од радова насталих као резултат ангажовања ученика и наставника који су учествовали на Конкурсу Пројектно учење у функцији уочавања ученика са изузетним способностима

Детаљни прикази целокупних пројектних активности биће доступни у Зборнику, који ће ускоро бити објављен. 

ГИМНАЗИЈА КРУШЕВАЦ

Кроз пројекат који су насловили као Лингва Аперта ученици из Гимназије Крушевац покушали су да одговоре на питања:

  • Како побољшати вештине комуникације, сарадње, емпатије међу припадницима различитих социјалних категорија?
  • Како вештине комуникације утичу на разумевање и толеранцију?
  • На који начин се припадници различитих социјалних категорија интегришу у локалну заједницу и многа друга. 

ОШ СВЕТОЛИК РАНКОВИЋ, АРАНЂЕЛОВАЦ

У ОШ Светолик Ранковић програм је осмишљен као „Недеља европског језика у Светолику“ под називом „Језичко путовање кроз Европу“. Низом пројектних задатака и активности ученици од 4. до 8. разреда су у недељи од 26. до 30. септембра, обележили овај међународни дан језика.  На тај начин ученици ове школе ће се придружити грађанима Европе да уче језике без обзира на године и окружење.

 

Циљ пројекта је проширивање знања (вокабулара) подстицањем разумевања културолошког наслеђа и језичког богатства европских језика изучаваних у школи. Како би се достигао наведени циљ, наставници српског и страних језика (енглеског, шпанског и немачког) заједно су са ученицима од петог до осмог разреда током четири седмице у септембру припремали пројекат у виду мапе ума. У оквиру мапе ума требало је појаснити значај писца, културно-историјске знаменитости и историјског догађаја повезаних неким од језика изучаваних у школи. Током вишенедељног рада са ученицима прошло се више фаза, од уводне фазе и поделе задатака, преко истраживачког рада и саветовања са наставницима, до презентовања резултата ученичког труда и залагања. Кулминација наведених активности била је у облику сарадничког часа на којем су групе ученика из одељења: 5/1, 6/1, 6/3, 7/1, 7/3, 8/1, 8/2 и 8/3, презентовали своје радове, чиме нису продубили само своје познавање неког од наведених језика, већ су то омогућили и свим присутним ученицима на том часу.

 

У уводном делу часа је био представљен пројекат, као и пројектни задаци свих група и наставника који су учествовали у раду са својим групама. Користећи интернет страницу и апликацију Ментиметар ученици су били позвани да наведу по три европска језика, који су потом у оквиру облака речи били приказивани путем пројектора свим присутним ученицима, наставницима и осталим посматрачима. Ученици су у главном делу часа презентовали своје мапе ума осталим ученицима и излагали су резултате свог истраживачког рада. Представљањем три теме повезане са језиком, они су довели те појмове у смисаону везу и открили су везе и паралеле између њих. Концентришући се на кључне појмове и најважније информације, свака од група је презентовала свој рад по око пет минута.

Завршни део часа је био намењен квизу преко апликације Kahoot, путем којег је ученицима дата могућност да повежу и примене стечена знања, одговарајући на 27 питања, везаних за презентоване пројекте. Група ученика из одељења 7/1 је остварила најбољи резултат и дала је највише тачних одговора, док су друго место заузели ученици из одељења 5/2, а треће ученици из одељења 6/1. 

Цео пројекат су обликовали наставници српског, енглеског, шпанског и немачког језика, као и ученици из већ наведених одељења.

Иако су на сарадничком часу презентовале четворочлане, односно петочлане групе најистакнутијих ученика из појединачних одељења, треба напоменути да су ученици целог одељења обављали сличне задатке, улажући труд и време зарад стицања нових знања и проширивања видика. На сарадничком часу су учествовали следећи ученици из одељења 5/1 (Бисера Војчић, Елена Јелесић, Неда Госпавић, Лена Савић), 6/1 (Вељко Петровић, Матеја Клицов, Михаило Гавриловић, Петар Ковачевић, Дуња Марковић), 6/3 (Мила Савић, Лара Павловић, Дуња Белошевац, Даница Гавриловић), 7/1 (Николина Козомара, Дуња Видић, Дивна Павловић, Константин Плећић), 7/3 (Александар Грујић, Аница Милијановић, Вукашин Филиповић, Нађа Анџић, Лена Прековић), 8/1 (Група А: Анђела Војчић, Ана Николић, Тара Младеновић, Наталија Ђекић), 8/1 (Група Б: Александар Цветковић, Александар Белошевац, Михаило Ђокић, Анђелина Коцић, Николина Јанковић), 8/2 (Тијана Божиловић, Ана Поповић, Софија Аврамовић, Нађа Златковић) и 8/3 (Уна Буљић, Ива Стојић, Ива Стојановић, Данило Савић).

Наставници реализатори активности су Никола Настић, наставник српског језика, Маријана Милосављевић, наставница српског језика, Милица Јовановић, наставница српског језика, Неда Војчић, наставница енглеског језика, Ивана Степановић, наставница енглеског језика, Моника Ђокић, наставница шпанског језика, Зорица Божовић, наставница немачког језика и Никола Радосављевић, наставник немачког језика.

Сарадничком часу су присуствовали Снежана Ћосић, директорка школе, Милка Радовановић, педагог, Данијела Јовановић, учитељица, као и Александар Ивановић, просветни саветник из Министарства просвете. Поред колега, часу је присуствовало десетак ученика који су помно посматрали дешавања на сарадничком часу, слушајући и упијајући информације везане за српски, енглески, шпански и немачки језик.

ГИМНАЗИЈА СВЕТОЗАР МАРКОВИЋ, ЈАГОДИНА

Пројектат ученика и наставника из јагодинске Гимназије под називом Трст је наш бави се мапирањем града са циљем идентификовања утицаја српске заједнице. Више информација о пројекту налази се у видео прилогу, а опис целог пројекта биће објављен у Зборнику радова. 

ГИМНАЗИЈА СВЕТИ САВА, ПОЖЕГА

Ученици првог разреда природно-математичког смера Гимназије Свети Сава уз подршку својих ментора истраживали су појам косе и његову контекстуализацију у друштву. 

ТЕХНИЧКА ШКОЛА, КЊАЖЕВАЦ

Пројекат Више од игре реализован је са ученицима трећег разреда Техничке школе из Књажевца, и то кроз наставу пет стручних предмета, наставу српског, енглеског језика и рачунарске секције. 

У току пројектних активности ученици су направили друштвену игру и фигуре. Осмислили су и направили технички цртеж за пионе, одабрали одговарајући, пронашли адекватан материјал за израду и научили на који начин машини да задају упутства за израду.  

На часовима српског и енглеског језика бавили су се лексиком, као и историјским развојем друштвених игара. Спремали су се за јавни час на ком су представили резултате својих активности, на опште задовољство свих присутних!

ЗУБОТЕХНИЧКА ШКОЛА, БЕОГРАД

У Зуботехничкој школи реализован је пројекат Тајна лепог осмеха и за време пројектних активности ученици су покушали да одговоре на водећа питања:  

У  чему је тајна лепог осмеха?

Како  начин живота утиче на промену боје зуба?

Да ли уклапање боје зуба зависи од врсте протетске надокнаде?

Како се  у  дигиталној форми могу обрађивати подаци?

Као резултат пројектих активности настао је филм. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *